Levensloop 2019

Sinds 2017 neemt de Alexianen Zorggroep Tienen deel aan Levensloop.

Naast de 24-uursbemanning van het parcours in mei, worden ook verschillende activiteiten georganiseerd om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker.

In 2018 werd ‘voorzichtig’ een streefbedrag van 1 500 euro vooropgesteld. Het eindresultaat werd afgeklokt op 3 676 euro! Dat zette natuurlijk meteen ook de toon voor 2019.

Eind 2018 en begin 2019 werden verschillende verkoopmomenten georganiseerd (kerst, Valentijn…), en eind februari werd het wandel- en loopevenement voor medewerkers en patiënten in het kader van tournée minérale voor het tweede jaar op rij gekoppeld aan Levensloop: voor elke afgelegde kilometer sponsorde de directie 1 EUR. De opbrengst werd verdeeld over de Stichting tegen Kanker en Levensloop.

April staat binnen de psychiatrische kliniek ondertussen al synoniem met de maand van de soezenverkoop, waarna het grote Levensloop-event in Leuven plaatsvindt. Gedurende 24 uur bemanden medewerkers, vrijwilligers en familieleden het parcours, door een of enkele uren te wandelen of te lopen.

De AZT-wandelaars kreeg er in 2019 het fijne gezelschap bij van mascotte ‘Alex’, ontworpen en vervaardigd door verpleegkundige Sylvia Laeremans!

In het najaar werd tot slot ook nog een quiz georganiseerd, ‘De XII werken van Alex’, die met 42 ploegen meteen een mooie start betekende en zeker een vervolg zal kennen.

In totaal werd er in 2019 het mooie bedrag van 4186 euro ingezameld!