Tournée minérale

Met meer dan honderd personeelsleden nam de Alexianen Zorggroep Tienen deel aan tournée minérale, de alcoholvrije februarimaand. De redenen om deel te nemen waren divers: om Kom op tegen Kanker te steunen, voor de gezondheid, om wat kilo’s kwijt te spelen of om te breken met gewoonten.

Dag in, dag uit, werken we met mensen die in een verslaving verzeild raakten. Hoewel een, laat ons eerlijk zijn, nogal korte maand, niet te vergelijken valt met een levenslange nuchterheid, konden we op deze manier toch eens kennismaken met de sociale druk die soms wordt uitgeoefend, kwamen we wat hardnekkige gewoonten tegen en hopelijk hebben velen ook de voordelen ontdekt van een maandje alcoholvrij door het leven gaan.

Om onze deelnemers extra te motiveren en wat centen in te zamelen voor het goede doel, organiseerden we een resem aan activiteiten: een thee-workshop, een workshop mocktails maken, een middagseminarie over gezond alcoholgebruik, een heuse loop- en wandelactiviteit waarin personeel en patiënten hun krachten bundelden en een afsluitende receptie.

In totaal zamelden we zo’n 1.000 euro in voor kom op tegen kanker!